Follow Us

Follow Us
Click AICI pentru ultimele stiri

+40726 923 222

Bucuresti, Romania

 

Regulament

În anul 2013, Ladislau Torok a înființat Randonneurs România, entitate sub coordonarea căreia sunt organizate brevetele în România.

În anul 2014, au avut loc primele brevete în România, unde au fost brevetați peste 100 de cicliști români, iar 7 dintre aceștia devenind primii Super Randonneuri români (cicliști care parcurg în același sezon cele 4 brevete numite clasice de 200, 300, 400 și 600 de km).

În anul 2015, participarea a fost mai numeroasă, aproximativ 150 de cicliști români fiind brevetați, iar 15 dintre aceștia au devenit Super Randonneuri, dintre care doi pentru a doua oară.

În anul 2015, a avut loc și participarea în premieră a 8 cicliști români la ”monumentul” turelor de anduranță, Paris-Brest-Paris (1240 de km cu limită de timp de 90 de ore).

Acesta a reprezentat momentul în care ciclismul de anduranță a devenit tot mai cunoscut în rândul cicliștilor români, transormându-se încet-încet într-un fenomen. Astfel, tot mai mulți cicliști români au fost prezenți la aceste adevărate provocări cu tine însuți (și nu o competiție cu ceilalți), cicliști care doresc să-și testeze limitele personale combinând ciclismul de anduranță cu cicloturismul.

Acesta a reprezentat momentul în care ciclismul de anduranță a devenit tot mai cunoscut în rândul cicliștilor români, transormându-se încet-încet într-un fenomen. Astfel, tot mai mulți cicliști români au fost prezenți la aceste adevărate provocări cu tine însuți (și nu o competiție cu ceilalți), cicliști care doresc să-și testeze limitele personale combinând ciclismul de anduranță cu cicloturismul.

În anul 2016, la seria de brevete de anduranță organizate în premieră la București de către Asociația Adevărații VeloPrieteni România, au participat în total peste 300 de cicliști, obținându-se peste 400 de brevete (124 pe cel de 200 km, 107 pe cel de 300 km, 57 pe cel de 400 km, 48 pe cel de 600 km, respectiv 6 pe cel de 1000 km). A fost anul în care pentru prima dată în România s-a desfășurat un brevet de 1000 km.

Dintre aceștia, 33 de cicliști au devenit Super Randonneuri, iar 3 dintre aceștia au terminat toate cele 5 brevete, parcurgând 2500 de km.

La nivelul României, în 2016, peste 370 de cicliști au obținut peste 500 de brevete, iar 46 dintre aceștia au devenit Super Randonneuri, alți doi cicliști pentru a doua oară.

Anul 2017 reprezintă anul în care reprezentarea Audax Club Parisien la nivel național, respectiv Randonneurs România, a fost preluată de Iulian Ene în asociere cu Asociația Adevărații VeloPrieteni România.

După această schimbare, au avut loc alte câteva premieri în domeniul ciclismului de anduranță din România.

Astfel, în primăvara acestui an, a avut loc prima ediție a turei de anduranță Fleche România, o tură de minimum 360 de km, care trebuie parcursă în echipă, în maximum 24 de ore, în preajma sărăbătorii Paștelui. La această primă ediție, au fost prezente 6 echipe, fiind brevetați 25 de cicliști.

De asemenea, a fost lansată tura permanentă Super Randonnee, o tură de minimum 600 de km cu minimum 10.000 de metri diferență de nivel, care trebuie parcursă fie în regim Randonneur în maximum 60 de ore, fie în regim Turist în maximum 7 zile.

Tura Super Randonnee din România, denumită Romanian TransCarpathians Epic (616 km cu 10.048 de metri diferență de nivel), a fost lansată pe 21 iulie, ocazie cu care au luat startul 21 de cicliști, dintre care doi ucraineni, fiind terminată de 15 dintre aceștia. Ulterior, au mai luat startul 11 cicliști, fiind terminată de 4 dintre aceștia. În total, în 2017, 19 cicliști au terminat această tură, dintre care 3 fete, 16 în regim Randonneur și 3 în regim Turist.

În anul 2017, aproximativ 500 de cicliști au obținut peste 800 de brevete, iar 65 dintre aceștia au devenit Super Randonneuri, iar 24 dintre cicliștii de anduranță au parcurs cele 5 brevete, cele 4 clasice, plus brevetul de 1000 km.

În acest an, la București, 321 de cicliști au obținut brevetul de 200 de km, 128 pe cel de 300 de km, 88 pe cel de 400 de km, 73 pe cel de 600 de km, și 43 au obținut brevetul de 1000 de km.