Art. 1 (Introducere)
Randonneurs Romania, in calitate de Reprezentant National al Les Randonneurs Mondiaux, in parteneriat cu Asociatia Adevaratii VeloPrieteni, si cu sprijinul oferit de Reprezentantii Regionali din Romania si alti parteneri, organizeaza in perioada 11-19 iulie 2020 ultra-brevetul BRM1200+, Ro-Velo Epic Tour Randonneur 2020 (Ro-VET-R2020), prima editie, a carui desfasurare si participare are loc conform prevederilor Regulamentului BRM (https://www.randonneurs.ro/regulament-brm), completate cu cele din actualul Regulament.
Art. 2 (Conditii de participare)
Ro-VET-R2020 este un eveniment deschis tuturor ciclistilor de anduranta din Romania si din strainatate. Participantii trebuie sa aiba in ziua startului minimum 18 ani impliniti. Nu sunt acceptate persoanele minore la acest eveniment.
De asemenea, pentru a participa, ciclistii trebuie ca pana la finalizarea inscrierilor sa fi parcurs cel putin un BRM300 in sezonul 2020.
Exista doua variante de participare: GREEN (cu limita de timp de 202 ore, cu respectarea etapelor stabilite de organizator si cu asistenta oferita de organizator in punctele de control de la startul si sosirea fiecarei etape) si RED (fara respectarea etapelor stabilite de organizator si pe cont propriu, RED ONE cu limita de timp de 162 de ore, respectiv RED TWO cu limita de timp de 202 ore).
Numarul participantilor la acest ultra-brevet este limitat: 100 de locuri pentru varianta GREEN, respectiv 50 de locuri in total pentru variantele RED.
Art. 3 (Traseu, puncte de control)
Traseul oficial final va fi transmis tuturor participantilor. Traseul anuntat poate suferi mici modificari, insa acestea vor fi aduse la cunostinta tuturor participantilor de catre organizator in timp util. In apropierea punctelor de control realizate de catre organizator sau partenerii acestuia vor exista marcaje pentru orientarea participantilor catre acestea, exceptie fac punctele de control organizate in benzinarii.
Pe traseu, va exista si cel putin un punct de control SECRET.
Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica punctele de control, dar trebuie sa anunte toti participantii din timp.
Participantii TREBUIE sa urmeze NUMAI ruta oficiala, iar, in cazul oricarei abateri de la traseu, pentru a nu risca descalificarea, cei in cauza TREBUIE sa reintre pe traseu din punctul in care au iesit, fara sa apeleze la scurtaruri.
Se recomanda ca masinile de suport ale participantilor sa urmeze alta ruta decat cea oficiala pe care o vor parcurge ciclistii, suportul oferit acestora fiind acceptat doar in zona punctelor de control, la cel mult 5 km de acestea, in caz contrar riscandu-se penalizarea / descalificarea ciclistului in cauza.
Traseul (https://www.strava.com/routes/21834461) are 2020 de km, pe ruta Bucuresti – Focsani – Iasi – Sibiu – Transfagaran – Sibiu – Arad – Bucuresti, fiind impartit in 6 etape (pentru varianta GREEN), dupa urmatorul calendar:
(a) 11 iulie, prima etapa, ~300 km: Bucuresti – Focsani;
(b) 12 iulie, a doua etapa, ~200 km: Focsani – Iasi;
(c) 13 iulie, a treia etapa, ~400 km: Iasi – Sibiu;
(d) 14 iulie, zi de pauza (Sibiu)
(e) 15 iulie, a patra etapa, ~200 km: Sibiu – Transfagarasan – Sibiu;
(f) 16 iulie, a cincea etapa, ~300 km: Sibiu – Arad;
(g) 17 iulie, a sasea etapa, ~600 km: Arad – Bucuresti.
Art. 4 (Puncte de control, deschiderea si inchiderea punctelor de control)
Exista 22 de puncte de control:
Bucuresti (PC1, start, km 0)
Lehliu Gara (PC2, km 85)
Slobozia (PC3, km 138)
Buzau (PC4, km 228)
Focsani (PC5, km 299)
Vaslui (PC6, km 435)
Iasi (PC7, km 508)
Hanu Ancutei (PC8, km 597)
Bicazu Ardelean (PC9, km 679)
Medias (PC10, km 862)
Sibiu (PC11, km 919)
Transfagarasan (PC12, km 1022)
Sibiu (PC13, km 1112)
Alba Iulia (PC14, km 1180)
Julita (PC15, km 1325)
Arad (PC16, km 1408)
Timisoara (PC17, km 1469)
Hateg (PC18, km 1633)
Bumbesti Jiu (PC19, km 1718)
Horezu (PC20, km 1790)
Curtea de Arges (PC21, km 1866)
Bucuresti (PC22, sosire, km 2020)
Deschiderea si inchiderea punctelor de control TREBUIE respectata cu exceptia celor organizate in benzinarii. Punctele de control organizate cu odihna, hidratare si energizare vor fi inchise in afara perioadelor mentionate pe brevet-card, ceea ce duce la imposibilitatea evidentierii trecerii participantului prin acestea.
Doar in cazul unor situatii speciale (incidente, blocaj in trafic etc), participantii pot anunta intarzierea fata de ora inchiderii a unui punct de control, insa acestia vor trebui sa recupereze cel mult pe parcursul urmatoarelor doua puncte de control. In situatiile speciale sus-mentionate, daca vor fi mai mult de trei puncte de control in care participantul ajunge dupa inchiderea acestora, respectivul va fi descalificat.