Follow Us

Follow Us
Click AICI pentru ultimele stiri

+40726 923 222

Bucuresti, Romania

 

Regulamentul BRM

REGULAMENTUL DE DESFASURARE BRM (de la 200 la 1000 km)

Observatie: Regulamentul Randonneurs Romania (RR) pentru desfasurarea BRM este adaptat din Regulamentul Audax Club Parisien (ACP) pentru Brevets de Randonneurs Mondiaux (BRM). Aceste reguli se aplica brevetelor omologate si certificate de catre ACP si brevetelor populare omologate si certificate de catre RR. Pentru ultra-brevete (BRM1200+), turele de anduranta pe echipe (Fleche / Trace / Fleche-Pop), turele de anduranta permanente (Super Randonnee si Super GRandonnee), respectiv pentru brevetele permanente, exista regulamente complementare, care suplimenteaza prevederile acestuia cu cele specifice fiecarui eveniment sus-mentionat. De asemenea, exista un Regulament de organizare a evenimentelor si proceduri organizatorice, care sunt transmise reprezentantilor regionali cu care RR are incheiate parteneriate.

Art. 1 Doar Audax Club Parisien (ACP) are dreptul de certificare si omologare la nivel mondial a evenimentelor Brevets de Randonneurs Mondiaux (BRM), denumite in continuare BREVETE, pe care le inregistreaza si le ia in evidenta. Incepand cu anul 1921, fiecare BREVET primeste un numar unic de omologare, atribuit cronologic de catre ACP. Doar Randonneurs Romania (RR) este autorizat de catre ACP, in calitate de reprezentant national, sa coordoneze organizarea brevetelor in Romania. De asemenea, doar Randonneurs Romania are autoritate de certificare si omologare pentru brevetele interne, respectiv populare organizate in Romania.

Art. 2 BREVETELE sunt deschise oricarui ciclist, indiferent de afilierea acestuia la vreun club de ciclism. Orice ciclist cu varsta sub 18 ani trebuie sa aiba acordul unui parinte sau al tutorelui sau legal si se recomanda si prezentarea unui document care sa certifice aptidudinea minorului din punct de vedere medical. Orice forma de vehicul cu propulsie exclusiv umana, propulsata de forta musculara, este acceptata. Pot fi impuse restrictii de catre organizator pentru a gestiona in mod corespunzator desfasurarea evenimentului (limitarea inscrierilor, invitatiilor etc.).

Art. 3 Pentru a participa la un BREVET, dupa inscrierea printr-un formular de inregistrare si efectuarea platii taxei de participare stabilita de organizator, la locul de start, fiecare ciclist trebuie sa completeze o declaratie de participare pe propria raspundere (exonerare de raspundere a organizatorului). In anumite cazuri, organizatorul poate sa solicite ca participantii sa fie membri ai clubului organizator sau sa indeplineasca cerinte de calificare pentru evenimentul respectiv.

Art. 4 Se recomanda ca participantii sa detina o asigurare de raspundere civila, fie printr-o polita de grup, fie printr-o polita personala. De asemenea, participarea la BREVET, presupune implicit acordul ciclistului cu publicarea numelui, a rezultatului inregistrat, a fotografiilor realizate de catre organizator sau eventual a masurilor de sanctionare luate de catre organizator la adresa sa (penalizare / descalificare etc.). Aceste date nu pot fi folosite de catre organizator in scop comercial sau transmise catre terti.

Art. 5 Pe timpul BREVETULUI, ciclistul trebuie sa respecte prevederile Codului Rutier, aflat in vigoare (sa respecte toate semnalele de circulatie si sa folosească pistele pentru biciclete atunci cand acestea sunt prevazute pe traseu), fiind raspunzator pentru orice incalcare a prevederior legislative, riscand totodata descalificarea, acesta fiind considerat ca este intr-o calatorie personala. ACP, RR si reprezentantii regionali nu pot si nici nu isi asuma responsabilitatea pentru eventualele accidente care pot aparea pe timpul desfasurarii unui BREVET, participantii fiind responsabili 100% pentru faptele/actiunile lor.

Art. 6 Bicicleta participantului trebuie sa indeplineasca toate prevederile Codului Rutier pentru circulatia acesteia in conditii de securitate pe drumurile publice: claxon, sistem de iluminare in stare de functionare permanenta, care sa poata fi folosit fara probleme la aparitia unor conditii de vizibilitate redusa (intuneric, ceata, ploaie etc.), sistem de franare corespunzator etc. In cazul in care aceste conditii nu sunt respectate, participantului nu i se va permite sa ia startul. Pe traseu, participantii nu au voie sa foloseasca luminile in modul ”flash” pentru a nu-i deranja pe ceilalti participanti. In cazul in care, pe traseu, organizatorul constata neindeplinirea acestor conditii, il atentioneaza pe ciclist, permitandu-i reintrarea pe traseu doar dupa remedierea problemei. Se recomanda existenta unui sistem de iluminat de rezerva in cazul in care sistemul primar se defecteaza si nu poate fi reparat/reincarcat. De asemenea, participantul la BREVET trebuie sa poarte casca de protectie pe intreg traseul, iar, in caz de conditii de noapte si/sau de vizibilitate redusa, trebuie sa poarte vesta reflectorizanta. Chiar daca ciclistii pedaleaza in grup / pluton, fiecare dintre acestia trebuie sa respecte conditia de a fivizibil in trafic. Orice incalcare a acestor reguli de calatorie pe timp de noapte va duce la descalificarea imediată a respectivului ciclist. Eventualul numar de participare trebuie sa fie afisat la vedere tot timpul, pe bicicleta si/sau pe casca. Totodata, se recomanda ca organizatorul sa realizeze, cel putin aleator, inspectia echipamentului si bicicletei unora dintre participanti si sa impuna luarea masurilor de catre cei identificati cu probleme pentru remedierea acestora, altfel respectivii participanti neavand voie sa plece pe traseu.

Art. 7 Fiecare participant trebuie sa se descurce pe cont propriu (asigurare hrana, hidratare, odihna etc.), nefiind acceptate masini de insotire/asistenta, prezenta acestora fiind permisa doar in zona punctelor de control (si doar daca acest lucru a fost declarat de catre participant la momentul inregistrarii/la start). Orice incalcare a acestei reguli va avea ca rezultat descalificarea imediata a participantului in cauza. Fiecare ciclist trebuie sa ii respecte atat pe participantii la BREVET, cat si pe ceilalti participanti la trafic. De asemenea, trebuie sa respecte obiceiurile locale prin zonele traversate, mediul ambiental, personalul care se ocupa cu organizarea evenimentului (voluntari/parteneri etc) si sa le urmeze instructiunile. Totodata, nu este acceptat ajutorul oferit de catre ciclisti care nu sunt inscrisi la BREVET, prin ducerea trenei unui participant. Orice abatere de la aceste reguli atrage penalizarea cu timp, pana la descalificare, functie de gravitatea faptei.

Art. 8 La start, fiecare ciclist va primi un brevet-card si o foaie de parcurs (printata/digital), indicand traseul si locatia punctelor de control stabilite de organizator. Pe timpul BREVETULUI, participantul trebuie sa ramana doar pe traseul acestuia. Daca totusi, indiferent de motive, un ciclist paraseste traseul, acesta trebuie sa se intoarca pe traseu prin acelasi punct unde l-a parasit inainte de a continua, respectiv fara scurtaturi, rute alternative sau ocoliri de la traseu, cu exceptia celor propuse de organizator in situatii exceptionale (distrugerea infrastructurii, accidente rutiere pe traseu, blocarea drumurilor de catre diverse grupuri etc.). In caz contrar, organizatorul trebuie sa ia masuri de descalificare a participantului in cauza. Organizatorul pune la dispozitia participantilor un numar de telefon pentru contactarea in orice situatie survenita pe traseu ce necesita o interventie sau un sfat.

Art. 9 Organizatorii trebuie sa utilizeze brevet-cardurile transmise sau aprobate de catre ACP. Brevet-cardul pe care participantul il primeste la start trebuie validat (stampilat) in fiecare punct de control stabilit de catre organizator pe traseu. De asemenea, pe brevet-card trebuie trecuta ora trecerii prin punctul de control (eventual si data pentru BREVETELE care dureaza mai mult de 24 de ore). Punctele de control sunt constituite fie din reprezentanti ai organizatorului sau parteneri ai acestuia, fie din angajatii unei benzinarii sau ai unui magazin deschis non-stop (de unde se obtine un bon fiscal prin achizitia unui produs), fie prin realizarea unei fotografii cu un obiectiv specificat de organizator, fie prin precizarea unui raspuns la o intrebare a organizatorului despre punctul de control stabilit sau prin transmiterea catre organizator a locatiei GPS care include si ora sosirii in locul respectiv. Organizatorii pot include și puncte de control SECRETE de-a lungul traseului, lucru ce asigura ca toti participantii vor ramane pe traseul BREVETULUI. Fiecare organizator are libertatea de a determina ce optiune este valabila pentru un anumit punct de control. Lipsa informatiilor despre dovada trecerii sau pierderea brevet-cardului va duce la descalificarea ciclistului in cauza. Fiecare ciclist este responsabil sa se asigure ca brevet-cardul sau este completat corespunzator la fiecare punct de control. Avand in vedere dezvoltarea tehnologica, omologarea unui BREVET pe baza inregistrarii GPS a traseului parcurs poate fi o solutie adoptată de catre un organizator pentru intreg traseul sau doar pentru o parte a acestuia. Cu toate acestea, organizatorul trebuie sa lase intotdeauna posibilitatea utilizarii unui brevet-card.

Art. 10 Limitele de timp variaza pentru fiecare BREVET in funcție de distanta. Acestea sunt: (in ore si minute, HH:MM) 13:30 pentru 200 km, 20:00 pentru 300 km, 27:00 pentru 400 km, 40:00 pentru 600 km si 75:00 pentru 1000 km. Timpul total pentru un participant este calculat de la ora de deschidere a punctului de control de la start (indiferent de ora reala de plecare a ciclistului) pana la ora de sosire a acestuia la punctul de control de la sosire. Pe langa ora de inchidere a punctului de control de la sosire, exista si o ora de deschidere pentru punctul de control final, luand in calcul ora oficiala de start,astfel: (in ore si minute, HH:MM) 5:33 pentru 200 km; 9:00 pentru 300 km; 12:08 pentru 400 km; 18:48 pentru 600 km; și 39:00 pentru 1000 km. Ciclistii trebuie sa soseasca in fereastra de timp stabilita pentru fiecare dintre distante pentru a obtine omologarea rezultatului. Timpii de inchidere a punctelor de control intermediare sunt orientativi, respectiv pentru a-i ajuta pe ciclisti sa stie ca sunt in timp util pe traseu, insa timpul limita pentru punctul de control final este obligatoriu pentru ca rezultatul BREVETULUI sa fie omologat. De asemenea, ciclistii trebuie sa stie ca orice suport oferit de catre organizator intr-un punct de control este disponibil numai intre orele de deschidere si de inchidere mentionate pe brevet-card. Daca un participant ajunge la punctul de control final dupa ce acesta s-a inchis, insa organizatorul are informatii / considera ca intarzierea a fost cauzata de aparitia unui lucru neprevazut (ex. inchiderea unei portiuni de drum, acordarea de ajutor in cazul unui accident in trafic etc.), atunci, acesta poate decide ca rezultatul poate fi omologat cu timpul limita al brevetului. Nu sunt considerate motive valabile pentru omologarea rezultatului situatiile in care intarzierile sunt generate de o pana, de probleme tehnice ale bicicletei, de oboseala ciclistului, de neechiparea adecvata, de opririle pentru odihna, recuperare, hranire, hidratare sau de probleme medicale de genul crampelor musculare. In caz de accidentare a unui participant, celorlalti ciclisti prezenti in preajma acestuia, li se recomanda sa ajute la rezolvarea situatiei, timpul pierdut pentru aceasta actiune urmand sa fie scazut la final din timpul total.

Art. 11 Orice frauda, inselaciune sau incalcare deliberata a regulilor prezentului Regulament va duce la excluderea ciclistului de la toate evenimentele organizate sub coordonarea ACP / RR / reprezentantilor regionali.

Art. 12 La finalul evenimentului, participantul semneaza brevet-cardul si il preda organizatorului pentru verificare si inregistrare in vederea omologarii rezultatului, ulterior acesta fiind returnat participantului. Lipsa uneia sau a mai multor stampile de pe brevet-card sau neinscrierea orei de trecere printr-un punct de control duc la neomologarea rezultatului, respectiv descalificarea participantului, chiar daca acesta a terminat traseul in timpul limita stabilit. Nu se va elibera un duplicat al brevet-cardului in cazul pierderii acestui document. BREVETELE nu sunt evenimente competitive, deci nu se face un clasament al ciclistilor, rezultatele inregistrate fiind publicate strict in ordine alfabetica. Exista disponibile medalii pentru fiecare brevet, care pot fi achizitionate prin intermediul RR de la ACP. Cei care doresc sa achizitioneze medalia aferenta unui BREVET trebuie sa-si marcheze corespunzator aceasta optiune pe brevet-card. Plata medaliei se efectueaza dupa finalizarea BREVETULUI.

Art. 13 Exista urmatoarele medalii aferente BREVETELOR: “bronz” pentru 200 km, placata cu “argint” pentru 300 km, “vermilion” pentru 400 km, “aur” pentru 600 km si “argint” pentru 1000 km. Grafica medaliilor se schimba dupa fiecare PBP, iar costul acestora este stabilit de organizatorul evenimentului. Totodata, exista si medalia Super Randonneur, care poate fi solicitata de catre ciclistii care obtin acest titlu, respectiv de catre cei care finalizeaza o serie de BREVETE (200, 300, 400 și 600 km) in acelasi an calendaristic. Pentru acest titlu, organizatorii trebuie sa furnizeze catre RR documentatia justificativa (formularul de solicitare a titlului completat pentru fiecare ciclist), precum si plata medaliei daca aceasta este solicitata.

Art. 14 In caz de descalificare, taxa de participare nu este returnata, iar participantul trebuie sa se retraga de pe traseu sau ramane, dar pe cont propriu.

Art. 15 La inscriere, participantii trebuie sa ofere datele de contact (email, telefon, adresa de resedinta, data de nastere etc.) pentru rezolvarea de catre organizator a tuturor aspectelor aparute inainte, pe timpul si dupa desfasurarea evenimentului. Prin inscrierea la BREVET, participantii sunt de acord cu respectarea tuturor prevederilor din prezentul Regulament. Eventualele contestatii se depun in maximum 48 de ore de la incheierea evenimentului. Organizatorul va analiza contestatia si o va transmite insotita de o recomandare catre repreentantul national ACP (RR) pentru o decizie finala. Daca este necesar, orice nelamurire cu privire la decizia finala va fi trimisă consiliului de administratie al ACP cu recomandarile organizatorului si al reprezentantului national ACP (RR). Consiliul de administratie al ACP va fi arbitrul final al oricaror plangeri sau nelamuriri care apar si care ar putea sa nu fie acoperite in mod explicit de aceste reguli.

Actualizare: 13 aprilie 2024